Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Nicolae Roșca

Lista completă, pagina 5

Din cauza sărăciei în care se zbăteau tinerii români, consecință a stărilor materiale grele, în care se aflau păturile sociale mai umile din mijlocul cărora proveneau majoritatea studenților, îi transformau într-o pradă ușoară în fața tențatilor politice, în veșnică căutare de clientelă. Acestea le promiteau situații optime în viitor și le ofereau chiar ajutoare materile pe parcursul studenției, în formă de sinecure statale. Condiția era ca să se înscrie și să militeze în rândurile partidului respectiv. Prin urmare, valorile latente ale individului, pe câteva monede, necesare pentru a trăi. O serie întreagă de tineri culți, inteligenți și bine pregătiți, sătui de mizeria și de lipsurile pe care le sufereau în cursul vieții lor de studenți, se înscriau în partide. Ei se vedeau împinși acolo numai de niște nevoi organice, pe care societatea românească, condusă de aceleași partide, nu voia să li le satisfacă pe alte căi mai demne pentru individ. Căci dacă este legitim și necesar chiar, să te alipești unei idei politice când ea coincide cu concepția ta de viață și cu necesitatea interioară de a te face părtaș al unei acțiuni sociale, este total inadmisibil și degradant, este o prostituare a omului și a intelectului său, o stâlcire periculoasă a demnității, ca să-l atragi într-un partid, prin specularea nemiloasă a mizeriei în care, în parte, i-a fost într-adins provocată.

Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Fiecare generație își caută un stil de viață specific ei, croit pe credințele și pe descoperirile politice pe care le face. La noi, generațiile anterioare războiului de reîntregire, obosite poate de marele efort pe care-l făcuseră pentru construirea României Mari și orbite oarecum de această înaltă misiune pe care le-o așternuse în față destinul și pe care au servit-o până la capăt cu mari sforțări și sacrificii, deveniseră arogante, statice și rutinate. Ele se creadeau în posesia unui adevăr politic absolut, pe care-l considerau singurul posibil în țara noastră și, deci, inamovibil. Aplecați prea mult peste trecutul lor glorios, nu mai priveau și spre alte orizonturi. Nu puteau intui neliniștile ce se frământau în jurul României. În credința lor, totul era definitiv rezolvat de ei și nu mai erau necesare agitațiile urmașilor. Ei au considerat îngrijorarea politico-socială a tineretului român ca o ingratitudine față de sforțările și realizările lor mărețe. Dar nu era așa. Ei se înșelau. Tineretul României, într-o altă circumstanță istorică, își căuta propriul lui drum. El își ascuțea propriile sale arme, cu care trebuia să realizeze, în condiții majore, ambițiile colective românești. În realitate, acest tineret era continuatorul, cu alt stil și alte perspective, al sforțărilor comune ale tuturor generațiilor românești, pentru desăvârșirea în libertate și siguranță a Patriei lor.

Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dar Corneliu Codreanu nu convoacă tineretul țării sale pentru a forma un nou partid. Nu-l cheamă pentru a introduce un alt concurent în viața politică din România, ci pentru a-l strânge în jurul unui steag, a unei idei proaspete și actualizate despre omul român și necesitățile Patriei lui. Această panoramă ce-o deschidea Codreanu în fața ochilor tineretului nu era însă o inovație stranie în viața poporului nostru, ci ceva cunoscut, ceva familiar. Era o încercare de revenire sinceră la tradiția românească pură, o redescoperire a valorilor poporului român. Codreanu încerca armonizarea trecutului nostru cu niște acorduri proaspete, înnoite și adecvate timpului în care trăia. "Revoluția" lui Codreanu pornea din adâncimile sufletului românesc, din conștiința lui istorică, pe care voia să o curețe de buruienile ce crescuseră pe ogorul nostru. Era o reîntâlnire a omului român cu tradiția lui. Căci tradiția este cureaua de transmisiune a unor valori naționale permanente care conduc popoarele spre maturitatea lor istorică. Ruperea de tradiție înseamnă saltul în gol al națiunii și moartea ei istorică. Este poate paradoxal, dar trecutul, cunoașterea lui, este chezășia sigură a viitorului. Ca și indivizii, popoarele nu mai sunt nimic dacă le rupi de trecutul lor. Dușmanii cunosc aceste adevăruri, de aceea încearcă pe toate căile să rupă popoarele de tradițiile lor, să le întunece conștiința lor istorică.

Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Frații de Cruce erau convocați săptămânal la consfătuiri care se numeau ședințe. Ședința este foarte importantă în viața unui legionar. Are însemnătatea unei orațiuni colective, a unei slujbe religioase la care se participă cu reculegere și unde legionarul își recompune forțele, în mijlocul camarazilor lui. Aici, în ședință, își analizează stările sufletești, își descarcă povara nedumeririlor, își recunoaște greșelile și hotărârea să le îndrepte. În ședință se împărtășește cu duhul legionar al iubirii de țară și-și fortifică credința în dreptatea luptei lui și în victoria finală.

Nicolae Roșca în Ce este Frăția de Cruce
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
comentariiAu fost scrise 2 comentarii până acum.
Participă la discuție!

<< < Pagina din 5 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Nicolae Roșca, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook