Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Sergiu Celibidache

Lista completă, pagina 4

Cum își construiește Beethoven punctul culminant în prima sa parte a Simfoniei a cincea? Oare nu repetă de opt ori același lucru? "De opt ori" vrea să însemne iluzia imaginii. Dar asta nu înseamnă realitatea muzicală. Se înalță tocmai pentru că nu este același lucru, pentru că nu este o repetiție.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Acest "a nu putea face altfel" al conștiinței pure nu este o limitare. Această identitate eternă, ce-și rămâne sieși egală, este actualizarea neîntreruptă, mereu înnoitoare, a naturii sale; reducția finală ce acționează efectiv, omniprezent și atotcuprinzător, corelația divină a existenței absolute.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Primului ton îi urmează ceva diferit... Cu primul ton am constat că acesta nu este numai o apariție spațială, ci are și o dimensiune temporală. Familia sa se ivește după el. De aceea, pentru prima oară în acest spațiu îngust, avem de-a face cu un fenomen care va rămâne de însemnătate, de esență, pentru tot ce se va ivi mai târziu.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Iată-mă la bordul avionului de întors către Berlin, după terminarea turneului sud-american. Succesul, cu tot boicotul coloniei evreiești de acolo (care este foarte numeroasă și, în materie de artă, foarte puternică), a fost deasupra tuturor așteptărilor. Am fost purtat pe brațe, sărutat, violat, invitat, invidiat, în fine, mai combină și tu...

Sergiu Celibidache în Scrisori către Eugen Trancu-Iași (2009)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Spiritul liber aude cum libertatea este dobândită prin echilibrul contrastelor. Numai libertatea poate înțelege libertatea. Libertate, a fi liber, a se elibera pe sine – sunt unul și același lucru. Sunt unul și același lucru pentru fiecare dualitate de acțiuni eliminatoare ale spiritului liber, atunci când sunetului îi reușește să devină muzică.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Un singur ton nu poate să devină muzică. Dimensiunile activității în extensie care se îndreaptă, împotriva inerției atotcuprinzătoare și a tendinței atotcuprinzătoare, spre dispariție, se materializează doar prin manifestarea următorului ton. În diviziunea fenomenului de bază, în deslușirea familiei sale, există deja ceva ce nu poate fi interpretat.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Tonul îl atinge pe om direct și inevitabil și evocă reflexe libere, necondiționate, neținând cont de niciun fel de determinare specific individuală (rasă, gen, situație socială, vârstă). Pentru acest scop, el percepe, atunci când ipotezele sunt astfel reunite, o echivalență apropiată și de neconfigurat în lumea atinsă de afect a subiectului receptor.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Integrarea nu are nimic de-a face cu conceptul matematic și formal-logic al reînființării unității din diferențiere. Nu este vorba despre o reînființare, ci despre o nou-înființare unică și primă, care nu pretinde decât o condiție: aceea a relațiilor (relații existente între părți sau feluri de a fi) care se completează reciproc și se complementează între ele.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

În unitatea generatoare multitudinea dispare. Putem avea de-a face numai cu acest "unu" pentru că și noi înșine suntem "unu". Când ne confruntăm cu o multitudine existentă nu putem să începem nimic cu ea. Pentru a ne-o însuși trebuie ca mai întâi să devină "unu". Și ne-o însușim pentru a deveni liberi pentru următoarea însușire. Onepointedness este capacitatea spiritului de a cuprinde tot.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Ce se mișcă? Materia crudă substanțială: o coardă, o masă de aer sau de metal. Știm că totul este mișcare. Dacă sunetul este mișcare, atunci ce diferențiază sunetul, care poate deveni muzică, de celelalte mișcări? Structura sa specifică este de neînlocuit, care îi stă la bază: vibrațiile egale și constante. Pentru o anumită unitate de timp, același număr de vibrații: aceasta este esența tonului muzical.

Sergiu Celibidache în Despre fenomenologia muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

<< < Pagina din 6 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Sergiu Celibidache, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Sergiu Celibidache

Sergiu Celibidache
dirijor român

Evenimente biografice

Subiecte de interes

Fani pe Facebook