Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Ioana Ștefănescu

Lista completă

Vivaldi nu a rămas în istoria muzicii prin operele cu care a entuziasmat publicul venețian timp de câteva decenii. Mai durabilă s-a dovedit prezența artei sale în repertoriul religios catolic, prin motetele, psalmii, laudele, rugăciunile corale create pentru formația de la Pietà, din rândul cărora se detașează ca frumusețe melodică și măiestrie a scriiturii vocal-instrumentale, un Sabat Mater pentru alto, orchestră și orgă și un Credo pentru cor și o formație de opt instrumente.

Ioana Ștefănescu în O istorie a muzicii universale (1998)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Beethoven va mai da o dat㠖 și pentru ultima oar㠖 măsura mare a talentului său într-o creație concertant㠖 în Concertul în mi bemol major pentru pian și orchestră (op. 73). Era în anul 1809, anul în care Napoleon ocupa din nou Viena, în care s-a stins viața lui Haydn și a început cea a lui Mendelssohn-Bartoldy. Raportat la creația lui Beethoven, acest an apare dominat de dorința compozitorului de a se retrage în intimitatea unor genuri camerale.

Ioana Ștefănescu în O istorie a muzicii universale (1998)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Către sfârșitul secolului al XVIII-lea Mozart și Haydn înălțase genul (simfoniei) pe o culme de pe care geniul lui Beethoven înaripase cu noi forțe, una după alta, simfoniile sale.

Ioana Ștefănescu în O istorie a muzicii universale (1998)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Urmărind cronologia Misselor mozartiene, poate fi remarcat faptul că majoritatea sunt de tipul "brevis". Mozart le concepe pentru cor mixt, orgă și grup instrumental cu o componență variabilă. Alcătuit la început doar din câteva insturmente de suflat (din rândul cărora trompetele sunt nelipsite) și a timpanilor, ansamblul insturmental va cuceri deosebită amploare în Missele compuse în perioada vieneză.

Ioana Ștefănescu în O istorie a muzicii universale (1998)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Poemul simfonic este o creție instrumentală programatică cu o construcție liberă ce-și are rădăcinile în "uvertura cu program", gen în care Beethoven excelase de curând... Liszt va fi un demn urmaș al lui Beethoven în ceea ce privește caracterul descriptiv al unor poeme (sau al unor secțiuni din poeme), muzica sa ocolind realizarea unor imagini plastice și tinzând să redea intensitatea sentimentului trezit de prezența lor. Față de simfonismul lui Berlioz – creatorul simfoniei romantice cu program – simfonismul lui Liszt va fi mai apropiat de cel beethovenian prin primatul dat de el expresivității lirice și cu deosebire celei dramatice.

Ioana Ștefănescu în O istorie a muzicii universale (1998)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Ioana Ștefănescu, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Fani pe Facebook