Lista completă, pagina 10
Constatarea inevitabilității jocului care este jucat și asocierea lui cu un zeu ucis pe când se juca și din pricina acestui joc, cu greu pot ocoli o interpretare melancolică.
Ioan Petru Culianu în Iocari serio Știință și artă în gândirea Renașterii
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!


Dacă "stilul Tozgrec" a ajuns la o moralizare destul de apăsătoare a omenirii prin exercițiul adevărului, rămâne încă un adevăr care ne scapă cu totul: cine este Tozgrec însuși?
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Firește, în natură pot exista și experimente mult mai complicate, de pildă șoareci având capcanele construite înlăuntrul lor, astfel că am avea de-a face cu unul în loc de două obiecte.
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Nu putea spune nici măcar ce era ea însăși, necum ce sau unde era Zeița. A trecut un delfin, un iepure negru, un arici. Voia să spună ceva și nu-și mai nimerea gura, cu toate că cineva o săruta delicat.
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Șoarecii își aleg o regină și cu toate că o adoră, știu că și reginele se află într-o cursă. După doctrina lor, numai zeii sunt, se pare, socotiți a nu avea curse, dar nimeni n-a mai văzut de mult un zeu.
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

În zorii celei de-a patruzecea zile de meditație, Al-Kindi a văzut un scorpion verde cățărându-se pe o grămadă de plăci de ardezie sub cea dintâi rază a soarelui și a lăudat măreția insondabilă a lui Allah.
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Nietzsche, la capătul gândirii sale, dincolo de care nu mai era decât nimic, ajunsese la metafora jocului, încercând să răspundă întrebării filozofice fundamentale: de ce există ceva mai degrabă decât nimic?
Ioan Petru Culianu în Iocari serio Știință și artă în gândirea Renașterii
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Sarcina unui istoric al religiilor care analizează fragmentul lui Heraclit și mitul simbolului jocului se articulează în două faze distincte ce-ar putea fi numite faza istorico-genetică și faza hermeneutică.
Ioan Petru Culianu în Iocari serio Știință și artă în gândirea Renașterii
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Orice tensiune, orice durere, orice nedreptate, sunt reduse la un simplu moment al jocului, sunt justificate ca aparențe crude sau monstruoase ale unui mare mister, aidoma asasinării copilului credul Dionysos.
Ioan Petru Culianu în Iocari serio Știință și artă în gândirea Renașterii
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Al-Kindi nu înțelesese adevărul și a fost cuprins de disperare pe țărmul mării, căci toată știința sa i se părea de-acum zadarnică, din moment ce nu izbutea nicicum să-și explice relațiile dintre intelectul său și lume.
Ioan Petru Culianu în Pergamentul diafan
Adăugat de Cornelia Georgescu
Comentează! | Votează! | Copiază!

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.
Pentru a recomanda citatele din Ioan Petru Culianu, adresa este:
