Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Constantin Cucoș

  • Citate
  • This domain (citatepedia.com) expired on 20/03/2024. You can retrieve your domain by clicking here.

  • Evenimente biografice
  • Referat

Lista completă

Interdisciplinaritatea este o formă a cooperării între discipline diferite cu privire la o problematică a cărei complexitate nu poate fi surprinsă decât printr-o convergență și o combinare prudentă a mai multor puncte de vedere.

Constantin Cucoș în Pedagogie (1996)
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
cumpărăturiCartea "Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice. Editia a III-a" de Constantin Cucoș este disponibilă pentru comandă online cu preț redus, la -59.95- 44.99 lei.

Pedagogia m-a ales pe mine și nu eu pe ea.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dăruirea și iubirea sunt calități care dau greutate actului educativ.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Educația presupune sociabilitate, empatie, rezonanță și chiar "risipire" afectivă.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Familia este unul dintre cei mai importanți factori ai educației, ce nu poate fi neglijat, indiferent de cât de performant ar fi un sistem de învățământ.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Profesorul bun este cel care identifică și construiește cea mai potrivită strategie de trezire și înnobilare a unei persoane concrete, particulare, unice.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Mai este posibilă "opera de iubire" la profesorul din zilele noastre? Eu cred că da. Ca disponibilitate, ea trebuie să se manifeste mereu. Un profesor trebuie să dea de înțeles că îl ajută pe elev, că este la dispoziția lui, că îl ocrotește, că îl îndrăgește. Ca realitate, aceasta se va produce și funcție de vârste, contexte, persoane. Într-un fel se va manifesta iubirea paideică la elevul mic, altfel o vei activa în cazul unui doctorand, de pildă.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Cred că asistăm la o devalorizare simbolică, statutară și materială a educației și a educatorului care a devenit mai accentuată decât altădată. Sunt mai multe surse ale deficienței: un management discontinuu, adesea voluntarist și amatorist, la nivel de conducere superioară a învățământului, o legislație aferentă incoerentă, inconsistentă și impredictibilă, politici educative neadaptate operativ la nevoile și posibilitățile reale ale elevilor sau societății.

citat din Constantin Cucoș
Adăugat de Simona EnacheSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Orice enunț cu privire la educație nu numai că descrie o realitate, dar construiește și prescrie ceea ce aceasta trebuie să devină în perspectivă. Discursul normativ face loc, de obicei, voluntarismului și subiectivismului. Reperele valorice ale educației viitoare se pierd în spațiul nedeterminat al reveriei. De regulă, terminologia educațională suferă de o ambiguitate semantică și imprecizie referențială. Când se desenează obiectivele, cuvintele își dau concursul pentru a nega realitatea existentă și se pregătesc pentru a adula virtualitatea. Substanța limbii, în această încercare de trasare a proiectului, se rarefiază, mlădiindu-se în conformitate cu alura și valoarea țintei. Încă din faza conturării scopului, discursul însuși vine în întâmpinarea țintei chiar făcând-o în parte. Există o forță presupozițională a cuvintelor care se actualizează în orice proiect didactic. Cuvântul educativ este un cuvânt insinuos. Discursul pedagogic nu numai descrie sau prescrie, ci crede că și face efectiv ceea ce este doar în proiect. Premisa aceasta este: a spune înseamnă deja a face! Făcutul se ascunde la adăpostul spusului. De multe ori, discursul despre educație se limitează doar la a spune ceva despre ceea ce se face, pentru a se crede că se și face ori s-a făcut cu adevărat. Uneori, se vorbește mult și se întreprinde puțin sau deloc.

Constantin Cucoș în C. Cucoș, Minciună, contrafacere, simulare. O abordare psihopedagogică, Editura Polirom, Iași, 1997 (1997)
Adăugat de Constantin CucoșSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Constantin Cucoș, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Constantin Cucoș


profesor universitar român, doctor în pedagogie

Evenimente biografice

Fani pe Facebook