Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Igor Stravinski

Lista completă, pagina 3

Webern este pentru mine ceea ce este drept în fața Muzicii, tot așa cum cineva este drept în fața lui Dumnezeu și eu nu ezit de a mă refugia sub ocrotirea binefăcătoare a acestei arte încă neconsfințite.

citat din Igor Stravinski
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Libertatea mea va fi cu atât mai mare cu cât îmi voi limita mai mult câmpul de acțiune și cu cât mă voi înconjura mai mult de obstacole. Tot ce diminuează constrângerea, slăbește puterea. Cu cât îți impui mai multe constrângeri, cu atât te vei elibera mai mult din lanțurile care-ți îngrădesc spiritul.

citat din Igor Stravinski
Adăugat de Chelu Alina-GabrielaSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie
în alte limbiEste disponibil și textul în engleză.

Faptul că premiera Ritualului primăverii a stârnit scandal este probabil cunoscut de toată lumea. Oricât ar părea de curios, nici eu nu eram pregătit pentru această explozie. Reacțiile muzicienilor care asistaseră la repetițiile orchestrei nu-mi sugeraseră nimic în acest sens, iar spectacolul de pe scenă nu părea de natură să genereze o răzmeriță. Dansatorii repetau de câteva luni și știau foarte bine ce au de făcut, chiar dacă adesea mișcările lor nu aveau nici o legătură cu muzica...

Igor Stravinski în Expoziții și dezvoltări
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Rimski-Korsakov era un bărbat înalt, ca Berg sau Aldous Huxley și, la fel ca și Huxley, suferea de miopie. Purta ochelari cu o nuanță albăstrie, uneori mai avea o pereche pe frunte, obiecei pe care l-am preluat și eu. Când dirija o orchestră se apleca mult peste partitură și aproape că nu mai ridica privirea, agitând bagheta în direcția genunchilor. Era atât de absorbit de urmărirea partiturii și de ascultarea orchestrei, încât nu dădea aproape nici un fel de indicații instrumentiștilor.

citat din Igor Stravinski
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Impresia generală, pe care am avut-o atunci și o păstrez și acum despre acea coregrafie este inconștiența cu care a fost realizată de Nijinski... cât de departe era de ceea ce voisem! Compunând Ritualul primăverii, îmi imaginam aspectul ei scenic ca o serie de mișcări ritmice de o extremă simplitate executate de blocuri compacte de oameni, cu un efect imediat asupra spectatorului, fără amănunte de prisos și complicații care să trădeze efortul. Numai Dansul Sacru cu care se încheie lucrarea era destinat unei singure dansatoare. Muzica acestei piese, clară și precisă, cerea la rândul ei o coregrafie corespunzătoare, simplă și ușor de înțeles. Dar și aici Nijinski, deși a intuit caracterul dramatic al dansului, nu a ștuit să-i redea esența într-un mod inteligibil, și a complicat-o în mod inutil, datorită incapacității sau lipsei de înțelegere.

Igor Stravinski în Cronica vieții mele
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Muzica ne apare ca un complex înnăscut de intuiții și de posibilități bazat înainte de toate pe o experiență pur muzicală a timpului – acel chronos din care opera muzicală ne redă doar realizarea funcțională. Oricine știe că timpul se scurge în mod variabil, în funcție de dispoziția intimă a subiectului și de evenimentele care-i afectează conștiința. Așteptarea, plictiseala, neliniștea, plăcerea și durerea, contemplarea devin astfel categorii diferite, în mijlocul cărora se scurge viața noastră, și care determină fiecare un proces psihologic special, un tempo deosebit. Aceste variații ale timpului psihologic nu sunt perceptibile decât în raport cu senzația finală, conștientă sau nu, a timpului real – a timpului ontologic. Ceea ce definește caracterul specific al noțiunii muzicale de timp este faptul că această noțiune se naște și se dezvoltă, fie în afara categoriilor timpului psihologic, fie simultan cu acestea. Orice muzică, în măsura în care se leagă de cursul normal al timpului sau în măsura în care se îndepărtează de el, stabilește o anumită relație, un fel de contrapunct între scurgerea timpului, propria sa durată, și mijloacele materiale și tehnicecu ajutorul cărora această muzică se manifestă.

Igor Stravinski în Poetica muzicală
Adăugat de Cornelia GeorgescuSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

<< < Pagina din 3 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Igor Stravinski, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Evenimente biografice

Subiecte de interes

Fani pe Facebook