Index și topuri | Comentarii recente | Citate la întâmplare | Adaugă citat

Amza Pellea

Lista completă, pagina 6

Am încercat să împac personajul-erou cu rolurile de pe scenă și chiar cu surprizele. De asta am spus bancuri cu olteni, la radio. Pe unii s-ar putea să-i fi supărat. Alții poate că au simțit că aici se ascunde o nevoie a mea de a face lucruri foarte diferite.

citat din Amza Pellea
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Profesorul meu de neuitat a fost Mihai Popescu. Mihai Popescu nu era numai un mare actor, ci și un excelent pedagog. El mi-a deschis ochii, primul, asupra fenomenului teatral. Ne îndemna mereu să renunțăm la comoditate, să luptăm cu inerția, să depășim sfera intereselor mărunte.

Amza Pellea în revista Teatrul (mai 1972)
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

M-am simțit bine la Teatrul de Comedie, despre care criticul Gauthier scria la Paris: «nu e un teatru de vedete, ci un teatru-vedetă». Dacă aș fi întrebat, de un rol pe care l-aș dori, ar fi Petrucchio din "Femeia îndărătnică". În două distribuții paralele: Mircea Albulescu – Sanda Toma, eu – Stela Popescu.

citat din Amza Pellea
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Personal, ca actor de teatru, am avut numai de câștigat făcând film. Din arsenalul teatrului m-a ajutat foarte mult sistemul construcției unui personaj, desfășurarea evoluției cronologice a unui destin. Apoi, marcarea punctelor culminante, de tensiune. De la film, am învățat necesitatea folosirii economice a expresiei, concentrarea maximă pe o perioadă scurtă.

Amza Pellea în revista Teatrul (mai 1972)
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Fără a fi calofil, Mihai Popescu pleda pentru un teatru frumos făcut, indiferent de caracteristica rolului. Urmărea creșterea personalității studenților săi, folosindu-se de un sistem personal de exerciții teatrale, punându-i în situația de a aborda anumite momente "cheie" din spectacole. În tot ce făcea pleda pentru ideea sentimentului major și nobil față de una din cele mai frumoase meserii.

Amza Pellea în revista Teatrul (mai 1972)
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

Omul care m-a marcat pe viață a fost profesorul meu din Institut, Mihai Popescu. El mi-a făcut la un moment dat următoarea teorie: "Dacă Dumnezeu, sau natura, sau în cine te crezi tu, ți-a dat posibilitatea să faci o adunare de oameni să te asculte, atât de concentrat încât să uite pentru două ore de ei înșiși, ești obligat să faci meseria asta, indiferent de sacrificiul pe care ți l-ar cere.".

citat din Amza Pellea
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

De fapt, nu cred că există o diferență adâncă între actorul de film și cel de teatru. Diferența stă în mijloacele de expresie, condiționate de elemente specifice ale tehnicii: fondul este unul și același. Dacă însă, pe scenă, sentimentul trăirii sincere, credința în ceea ce joci trebuie subliniată, în film, aceleași stări se cer estompate. Ecranul îți amplifică fizionomia: capul actorului apare pe dimensiunea unui metru pătrat. O mimică, ce pe scenă ar trebui să sugereze doar o stare de mirare, pe ecran ar fi similară ca o mască de groază.

Amza Pellea în revista Teatrul (mai 1972)
Adăugat de MicheleflowerbombSemnalează o problemă/completareCitate similare
Comentează! | Votează! | Copiază!

Distribuie

<< < Pagina din 6 > >>

Dacă știi un alt citat, îl poți adăuga.

Pentru a recomanda citatele din Amza Pellea, adresa este:

Distribuie

Căutare

Căutări recente | Top căutări | Info

Amza Pellea

Amza Pellea
unul dintre cei mai importanți actori români de teatru și film

Evenimente biografice

Fani pe Facebook